4 hemmeligheder fra en Professionel SEO konsulent

SEO blogs og artikler er en utrolig vigtig del af Online marketing og social media drevne aktiviteter. Hos dm-online skriver vi på omkring 30 SEO blogs, hvor vi publicerer artikler hver uge for vores klienter, og dette er ikke inkluderet landingssider på vores kunders egne hjemmesider. Hver af disse artikler og initiativer er med til at drive trafik til deres hjemmeside. At udgive nyt frisk indhold er den nemmeste måde at drive trafik ind på ens hjemmeside, og introducere ens brand overfor mulige kunder.

Det siger selvfølgelig sig selv – man kan ikke blot skrive et par tilfældige ord på en sige, og håbe at folk kommer løbende. Det er vigtigt at holde kvaliteten på et okay niveau. Gør man det, så skaffer man naturlig trafik.

Her er 4 hemmeligeheder, vi SEO konsulenter gør brug af i vores hverdag.

  • Sørg for at lave din søgeordsanalyse. Det er fundamentet for alt hvad vi foretager os. Det hjælper ikke noget at gætte sig til hvad folk og især dine kunder søger efter. Det skal undersøges. Her snakker vi ikke kun store brede søgeord, men også long-tail søgeord, hvor konkurrencen er mere håndgribelig. Det er tit her de fleste virksomheder fejler. De forventer at blive fundet på side 1 af google med et utrolig bredt søgeord som “rejser”. Det er ikke realistisk – især ikke på den korte plan. Ønsker man at rangere på et sådanne søgeord, så skal man slappe af og forvente det vil tage lang tid, og rejsen er fyldt med op og nedture. Det er derfor meget mere realistisk af finde afarter af ens brede søgeord, som er mere relevant. Det kan være “sicilien rejser” eller endnu længere “Billige rejser til Sicilien”.  At finde disse søgeord og søgeordssætninger tager tid, og det er tid du burde give dig selv lov til at bruge. Til tider finder du gulkornet, som ingen andre SEO folk har lagt mærke til, og din vej til top3 er hurtig inden for din rækkevidde. Hvis du ikke ved hvordan du skal komme igang med en ordentlig Søgeordsanalyse – så kan du med fordel kontakte os.

 

  • Lad søgeordet arbejde for dig. Det er ikke nok at have dit søgeord et par gange i din artikel. Dit primære søgeords skal være i titlen, url, meta, og overskrifter og indledende paragraf samt en god densitet ned gennem teksten. Sørg også for at du afslutter med søgeordet i sidste paragraf. Det får dit søgeord til at skille sig ud for Google crawlers, og de har herved nemmere ved at identificere hvad din tekst omhandler, og især hvad du gerne vil rangere på. Det ville være synd hvis du havde brugt alt den tid på at producere en velskreven artikel, og ender ud med at rangere på et helt andet søgeord end tiltænkt.

 

  • Skriv om noget folk er interesseret i. Der er ingen der kender din forretning som du gør – Så hvilken ekspertråd har du som du kan dele ud af. Har du ingen råd på kanten af din tunge, så kan du altid diskutere relevante nyheder omkring din forretnings virke. Når du er i tvivl, så kig på din søgeordsliste og se, hvor du eventuelt kan skabe lidt linkbait, og lade andres post gøre arbejdet for dig.

 

  • Sørg for din artikel er lang nok til at betyde noget. 100 ord af nyt indhold er selvfølgelig bedre end ingen indhold overhovedet. Det skal dog bemærkes at søgemaskiner har en tendens til at præferere længere tekster frem for korte, i rangering. Sørg da for at din tekst er mindst 500 ord eller længere. Det signalerer at du har uddybet emnet godt nok, til at det betyder noget for andre læsere. Lad os sige den generelle længde på en SEO tekst er 1000 ord. Så hjælper det ikke noget at skrive en tekst på 100 ord og forvente rangering. Google opfanger hurtigt, at du skriver omkring et felt, hvor tendensen for bedre indhold kræver mere. Der har været mange undersøgelser der påviser at søgemaskiner faktisk rangerer sider med 2000+ ord eller mere, hurtigere end andre. Det er et eller andet sted også naturligt. Er teksten velskrevet er det logisk at den anses som værende mere uddybende og derfor relevant for slutbrugeren.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *